دلِ بیقراران

دلِ بیقراران
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ب.ظ

چرا هزاران نفر خواب این مرد را می بینند؟

* نظرتون راجع به این مقاله چیه؟! عکس این مردی که کشیده رو میبینید؟ نوشته از ژانویه ۲۰۰۶ تا الان حداقل ۲۰۰۰ نفر ادعا کردن که این مرد رو توی خواب دیدن! این دو هزار نفر از شهرهای مختلف دنیا بودن: لس آنجلس، برلین، سائو پائولو، تهران، پکن، رم، بارسلون، استکهلم، پاریس، مسکو و…

جالبه که بدونید، افرادی که “این مرد” رو دیدن، یه وب سایت هم درست کردن که تجربه هاشون رو در موردش به اشتراک بذارن!


* در ژانویه سال ۲۰۰۶ در شهر نیویورک، بیمار یکی از روانپزشکان معروف، چهره مردی رو ترسیم میکنه و میگه بارها اونو توی خواب دیده. حتی این مرد چند بار بهش راجع به زندگی خصوصیش مشاوره داده. این زن قسم میخوره که هرگر این مرد رو توی زندگی واقعیش ملاقات نکرده!

روانپزشک مذکور فراموش کرده بود که عکس ترسیم شده رو از روی میزش برداره، تا اینکه چند روز دیگر یه بیمار (اینبار مرد) دیگه عکس رو شناسایی میکنه و ادعا میکنه که اغلب اوقات این مرد رو توی خواب میبینه! اینبار هم این بیمار میگه که هرگز این مرد رو توی بیداریش ندیده.

روانپزشک تصمیم میگیره که عکس این مرد رو برای تعدادی از همکارانش بفرسته مخصوصا اونایی که بیمارانی دارن که دچار عارضه خواب مکرر هستن.  در کمتر از چند ماه، ۴ بیمار پیدا شدن که ادعا کردن بارها مرد توی عکس رو تو خوابهاشون دیدن. همه شون هم عکس رو با عنوان این مرد خطاب میکردن (یعنی نمی شناختنش).

                          



* اینم یه نمونه از خوابی که یه بیمار تعریف کرده:

اولین باری که خواب این مرد رو دیدم موقعی بود که از نظر کاری تحت فشار بودم. خواب دیدم که در یک فروشگاه بزرگ و زیبا گمشده ام. بعد این مرد به طور ناگهانی سررام قرار گرفت و من شروع به دویدن کردم که ازش دور بشم. او به مدت یکساعت منو دنبال میکرد تا اینکه خودمو مقابل دیواری که در بخش کودکان سرپرمارکت قرار داده، پیدا کردم. در اینجا این مرد به من لبخند زد و راه خروجی کنار میز صندوقدارها رو به من نشون داد و من بیدار شدم. این مرد همیشه به خوابهام میاد و راه خروج از خواب رو به من نشون میده و بیدار میشم!

یه سری دیگه هم میگن که این مرد باهاشون رویاپردازی میکنه، بعد از یک روز سخت بهشون آرامش میده، یا اونها به شام دعوت میکنه یا روابط دیگری باهاشون داره!


* چه چیزی میتونه باعث این اتفاق بشه؟ این سایت چند تا فرضیه رو مطرح کرده. ولی من (نویسنده مقاله) به “تئوری گذار” علاقه دارم:

براساس این نظریه این مرد، یک فرد واقعی است، کسی که مهارتهای روحی-روانی خاصی داره و میتونه به خواب افراد بیاد! برخی معتقدند که این مرد در زندگی واقعی همانند خودش در خواب افراد هست. برخی هم میگن متفاوته. یکسری از افراد هم اعتقاد دارند که پشت این مرد، یک نقشه بهبود روانی هست که توسط یک موسسه بزرگ پیاده سازی شده! خیلیا معتقدن این تئوری نزدیک به واقعیت هست. این سایت توسط یک جامعه شناس و بازاریاب به اسم آندره آ ناتلا ایجاد شده

نظرات (۳)

وبتون خیلی عالیه موضوعاتشو متنوع ترکنین بهتره
پاسخ:
ممنونم
تلاشمو میکنم
به شدت مسخره
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۰:۱۹ سرباز جامانده
:| داشتم میترسیدم
پاسخ:
بخیر گذشت تـــــــ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی