دلِ بیقراران

دلِ بیقراران
طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۴۶ ق.ظ

کتاب آموزش تعمیر اتومبیل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۴۶
دل بیقرار
چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹ ب.ظ

انسان منتظر به دنبال نشانه نیست

انسان منتظر به دنبال نشانه نیست. بلکه به دنبال راه و وظیفه و فهم فرایند حرکت در مسیر اراده الهی و استقبال از ظهور کامل است. منتظر به دنبال نقش آفرینی در فرایند ظهور است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۲۹
دل بیقرار
چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۸ ق.ظ

آیا حیوانات روح دارند؟ایا بهشت و جهنمم دارن؟

فلاسفه نفس را به سه قسم:

1 نباتی،

2 حیوانی و

3انسانی تقسیم کرده و گفته اند:

 1-از ویژگی های نفس نباتی، تغذیه و رشد و تولید مثل است. هر گیاهی در ابتدا از گیاه دیگری به وجود می آید (تولد) و سپس رشد و نمو می کند و سرانجام منشأ تولید گیاهان هم نوع خود می گردد.

2- ویژگی نفس حیوانی ادراک جزئیات و حرکت ارادی است.

3-ویژگی نفس انسانی نیز دارا بودن دوقوه عاقله و عامله است. (1)

مطالعه در برخی از حالات و اعمال حیوانات نشان می‏دهد، برخی از حیوانات اراده و شعوری برتر از آن چه در غریزه‏شان وجود دارد، برخوردارند . دارا بودن همین شعور و اراده در حیوانات می‏تواند دلیلی بر وجود روح در این دسته از حیوانات باشد گرچه اگر حیوانات دارای روح باشند به یقین روح آنان با روح انسان از یک سنخ نبوده و نیست .(2)

اما در مورد مکان زندگی حیوانات بعد از مرگ توضیح روشنی در منابع دینی داده نشده اما به طور کلی آیاتی در قرآن کریم اشاره به حشر حیوانات در عالم دیگر دارد ، از جمله:

1 ـ وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ وَ لا طائِرٍ یَطیرُ بِجَناحَیْهِ إِلاَّ أُمَمٌ أَمْثالُکُمْ ما فَرَّطْنا فِی الْکِتابِ مِنْ شَیْ‏ءٍ ثُمَّ إِلى‏ رَبِّهِمْ یُحْشَرُون ؛(3) هیچ جنبنده ای در زمین و هیچ پرنده ای که با دو بال خود پرواز می کند نیست ، مگر این که امت هایی مانند شما هستند. هیچ چیز را در این کتاب فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می شوند.

2 ـ وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَت؛(4) آن گاه که حیوانات وحشی محشور می شوند .

وحوش جمع وحش است . وحش حیوانی است که هرگز با انسان ها انس نمی گیرد.

به هر حال ظاهر آیه از این جهت که در سیاق آیات توصیف کننده قیامت قرار دارد ، بیانگر این است که حیوانات وحشی هم در روز قیامت مانند انسان ها محشور خواهند شد .

ادامه مطلب

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۸
دل بیقرار
يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۱۹ ب.ظ

فرق بستن و نبستن کمربند

فرق بستن و نبستن کمر بند ایمنی                                               

                                             Different ligation safety belt

Verschiedene Ligation Sicherheitsgurt 

 Farklı ligasyon emniyet kemeri    

فرق بین بستن ونبستن کمر بند ایمنی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۱۹
دل بیقرار
جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ

مضرات لامپ های کم مصرف

نور لامپ کم مصرف باعث ناراحتی های عصبی، موجب سرطان چشم و پوست و خون می شود. و تنها ترین کشور که اقدام به جمع آوری آن کرده انگلیس است. (عوارض لامپ کم مصرف:

 1 .اگر در منزلی یک عددلا مپ کم  مصرف شکسته شود به خاطر تأثیرات مخرب گاز آن، باید دربهای ورود و خروج و پنجره ها را گل گرفت و تا ابد کسی نباید وارد ساختمان شود.

2. اگر یک عدد لامپ کم مصرف به صورت سالم زیر خاک دفن شود، تأثیرات مخرب زیستی  آن پس از ۱۰سال بر محیط سایه می افکند.

3. لامپ های کم مصرف باید به همراه زباله های هسته ای دفن شوند.

4. در صورتی که اثرات لامپ کم مصرف به انسان سرایت کند تأثیرات فراوانی بر روی جسم انسان خواهد داشت و تا چندین نسل آثار سوء آن باقی خواهد ماند.)

ادامه مطلب

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۰۳
دل بیقرار
جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۱۴ ب.ظ

روش های کاهش خواب

مقدمه:

*آیه 47 سوره فرقان می فرماید: «وَهُوَ الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ اللَّیْلَ لِبَاسًا وَالنَّوْمَ سُبَاتًا وَجَعَلَ النَّهَارَ نُشُورًا: و او کسی است که شب را برای شما پرده پوش و خواب را مایه استراحت و آرام بخش و روز را زمان برخاستن [شما] گردانید.»

*حضرت علی(ع)می فرمایند: خداوند هرگاه خیری بر بنده اش بخواهد، به او کم خوابی و کم خوری و کم حرفی را تلقین می کند. (توجه شود هر سه کلمه به همدیگر وابسته هستند)

ادامه مطلب

۱۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۱۴
دل بیقرار
پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۳۵ ب.ظ

جوک سیاسی میزان

لطیفه ای که کل جهان اینترنت را برانگیخت

چندی پیش جوکی به زبان انگلیسی در دنیای اینترنت زاده شد! که نکات ارزشمندی را در خصوص سیاست

های رسانه های امریکا در برداشت ترجمه ی فارسی جوک به شکل زیر است

مردی دارد در پارک مرکزی شهر نیویورک قدم میزند که ناگهان میبیند سگی به دختر بچه ای حمله کرده است مرد به طرف انها میدود و با سگ درگیر میشود .سرانجام سگ را میکشد و زندگی دختربچه ای را نجات میدهد پلیسی که صحنه را دیده بود به سمت انها می اید و میگوید : 

فردا در روزنامه ها می نویسند :

یک نیویورکی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد 

اما ان مرد می گوید: من نیوریورکی نیستم 

پس روزنامه های صبح می نویسند: 

امریکایی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد . 

ان مرد دوباره میگوید: من امریکایی نیستم 

ازاو میپرسند :خب پس تو کجایی هستی 

فردای ان روز روزنامه ها این طور می نویسند : 

یک تند روی مسلمان سگ بی گناه امریکایی را کشت 

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۵
دل بیقرار

دو دریا در کنار هم

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان دید، این شمالی ترین شهر دانمارکی هاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند.دو دریا با رنگ متفاوت که با هم مخلوط نمیشوند.

 مـرز دریای شمال و بالتیک که به طور شگفت انگیزی هرگز از بین نمیرود …و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.

سوره مبارکه الرحمن

… مرج الْبحْریْن یلْتقیان (۱۹) بیْنهما برْزخٌ لا یبْغیان (۲۰) فبأی آلاء ربکما تکذبان (۲۱) یخْرج منْهما اللؤْلؤ و الْمرْجان (۲۲)

(۱۹)٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.(۲۰)٫ اما میان آن دو حد فاصلیاست که به هم تجاوز نمی کنند.(۲۱)٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟(۲۲)٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می شود.

دودریاکنار هم

آیا تا به حال فکر کرده اید ، چرا وقتی سفره های آب زیر زمینی در مجاورت دریا قرار می گیرند ، شوری آب دریا به درون سفره های آب شیرین نفوذ نکرده و آنها را شور و تلخ نمی کند ؟ حتما می دانید اگر چنین اتفاقی بیافتد ، سفره های آب زیر زمینی شیرین غیر قابل شرب می شوند . خبر دادن از وجود مرز و حایل بین آب شور و شیرین در دریاها ، یکی دیگر از اعجازهای علمی قرآن است .

همه شما درمورد اهمیت آب به عنوان مایه حیات بشر و همه موجودات زنده ، آگاهی دارید . آب در فرهنگ اسلامی ، سمبل حیات ، مایه پاکی و رفع آلودگی ، سرمایه عمومی و بهترین نوشیدنی معرفی شده است . کلمه ” ماء ” ( آب ) ۵۹ بار در قرآن بکار رفته است . در آیات متعددی ، آب عامل حیات شمرده شده است . خداوند در آیه ۳۰ سوره انبیاء متذکر می شود که : ” ما هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم . “

رسول خدا ( ص ) آب را بهترین نوشیدنی در دنیا و آخرت دانسته ( بحار الانوار ، ج ۶۶ – ص ۵۶ ) و امام رضا (ع) از اهل بیت ایشان ، مزه آب را ، به مزه و طعم زندگی توصیف کرده است . ( بحار الانوار ، ج ۴۹ ، ص ۹۹ )

آب های شیرین و شور ، از موضوعات مورد بحث در رشته آب شناسی است . اشاره به این مسئله در قرآن ، توجه اندیشمندان را به خود جلب کرده است . در آیه ۵۳ سوره فرقان می خوانیم :

” او کسی است که دو دریا را در کنار هم قرار داد ، یکی گوارا و شیرین و دیگری شور و تلخ و در میان آنها برزخی قرار داد تا با هم مخلوط نشوند و از هم منفصل و جدا باشند . “

بسیاری از نکاتی را که قرآن درمورد دریاها مطرح کرده است ، بشر قرنها از آن بی اطلاع بود و به آن توجه نداشت . آیه۶۱ سوره نمل با اشاره به مرز میان آب شور و شیرین ، آن را نشانه قدرت خداوند ذکر می کند و

می فرماید : « یا کسی که زمین را مسقر و آرام قرار داد و میان آن نهرهایی روان ساخت و برای آن کوههای ثابت و پابرجا ایجاد کرد و میان دو دریا مانعی قرار داد ( تا با هم مخلوط نشوند ، با این حال ) آیا معبودی با خدا است ؟ نه ، بلکه اکثر آنها نمی‏ دانند . »

همچنین در آِیه ۱۲ سوره فاطر آمده است : ” دو دریا یکسان نیستند . این یکی ، دریایی است که آبش گوارا و شیرین و نوشیدنش خوشگوار است ، و آن یکی ، شور و تلخ و گلوگیر است ، ( اما ) از هر دو گوشتی تازه می‏ خورید و وسایل زینتی استخراج کرده می‏ پوشید ، و کشتیها را در آن می‏ بینی که آبها را می‏ شکافند ( و به سوی مقصد پیش می‏ روند ) تا از فضل خداوند بهره گیرید و شاید شکر ( نعمتهای او را ) بجا آورید . “

 باکلیک روی تصویر زیر فیلم را ببینید

 دانلود فیلم مربوط به دو دریا  

ادامه مطلب

۷ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۳۲
دل بیقرار


این نماد که در بالای صفحه بازی قرار داره یکی از نماد های شیطانی به اسم "بافومت" رو نشون میده که یکی از دوستان به سختی تونست اونو شناسایی کنه. البته چیزهای دیگه ای هم وجود داره که در یک نقد براتون توضیح دادیم. نظر شما چیه؟؟ شما چی میگین؟ آیا بازی با شیطان پزستی در ارتباطه؟؟


نقد بازی کلش آف کلنز:

در دوم آگوست سال ۲۰۱۲، شرکت بازی سازی فنلاندی به نام سوپرسل بازی استراتژیک برخورد قبیله ها با نام (clash of clans) را برای سیستم عامل مخصوص محصولات شرکت اپل (ios) روانه فروشگاه این شرکت کرد. مدتی نگذشت که این بازی در رتبه های نخست فهرست نرم افزارها و بازی های اپل قرار گرفت و تا چند ماه در رتبه اول نرم افزارهای این شرکت باقی ماند. هم اکنون نیز این بازی در رتبه سوم بخش بیشترین خرید و دانلود در فروشگاه اپل قرار دارد. رایگان بودن این نرم افزار موجب شد این بازی در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران طرفداران بسیاری پیدا کند. هم اکنون این بازی به زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی، هلندی، اسپانیایی، نروژی، ژاپنی، فرانسوی و پرتغالی ترجمه شده است. «برخورد قبیله ها» در روز سی ام سپتامبر ۲۰۱۳ با موفقیت برای سیستم عامل اندروید هم عرضه شد تا طرفداران و کاربران بیشتری را به خود جلب کند. این بازی که به صورت آنلاین انجام می شود، کوشش برای کنترل یک دهکده و منابع است که مورد هجوم دیگران قرار می گیرد. این خلاصه ای بود از بازی آنلاینی که در تمام گوشی های دوستان آشنایان و حتی کودکان خودتان دیده میشه اما موضوع این بازی به کجا ختم میشه 

این بازی که از صدای دالبی و گرافیک حرفه ای استفاده شده یکی از پر طرفدارترین بازیهای دنیا شده


نقد اول:

دوستان بازی پس از نصب یک خانم میاد توضیح میده و منطقه سبز شما شروع میشه این خانم کیه؟؟؟؟؟

برای بازی و ساخت قلعه خودتون نیاز شما به جمع آوری طلا و اکسیر دو چندان میشه با حمله هایی که به قبیله های دیگر میکنید تا برای ساخت و ساز استفاده کنید خب اما چه پولی چه کشکی جوری با حرص حمله داری میکنی انگار واقعا پول رو به حسابت میریزند در واقعه طلای اصلی رو تو داری میدی بهترین لحظه های روز رو وقت این بازی قرار میدی طلای واقعی چیه وقت

مگه نمیگن وقت طلاست خب داری از دست میدی اما به یکباره همه اینها در شب با حمله یک قبیله عرب تمام میشه و طلاهای شما رو به غارت میبرند صبح از خواب بلند میشی میبینی قلعه ات نابود شده اتیش میگیری تصمیم بر انتقام از اعراب شروع میشه و پس از حمله اون جیگرت حال میاد اما میدونستی علم چی میگه:

لذت بعد از تنش جنون میاره و تو روزانه این رو زیاد میکنی و تبدیل میشی به کسی که ذهنیتش با یک خطا درگیر و اعصبانی میشه


نقد دوم:

این بازی واقعا نژاد پرستانه تشکیل شده طراح اون یک یهودی بوده و از شرکت سوپر سل پولی نخواسته فقط اعلام کرده گزینه ای به اسم جم رو در این بازی انحصاری به نام خودش کرد و واسه خرید اون پول به حساب این آقای یهودی واریز میشه واسه اینکه الان این آقا پنج بازی استراتژیکی دیگه تولید کرده یکم فکر کنید متوجه میشید این جم که خریداری میکنن در اصل به حساب کی و کجا میره تو هم لذت میبری از اینکه آخجون قلعه من مستحکم تر شد اونم تو یک فضای مجازی عزیزم الان دیگه این یک بازی نیست یک هدفه ماسونی هست برای توی ایرانی که ذهنت درگیر باشه وقتت رو هدر بدی افکارت شیطانی بشه


نقد سوم :

بازی در فضای Gmail شما ذخیره سازی میشه ایمیل نه هااااا جیمیل اونوقت چه اتفاقی میفته باید جیمیل بسازی و بر کاربران این نرم افزار اضافه کنی شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ اعلام میکنه بیشترین نرم افزار کاربرهای دنیای مجازی که استفاده میکنند جایزه نقدی ویژه ای پرداخت میشه خب باز هم جیب یهود رو داری با یک فرهنگ سازی کوچیک پر از پول میکنی و در آخر جز یک جنون برای شما چیزی باقی نمیزاره حتی نماد بز شیطان پرستی گوشه سمت راست بالا خوب دقت کنی میبینی میخواد بگه از اون گوشه که ورودی این بازی هست من دارم همه چیز رو میبینم


نقد چهارم:

بازی به گونه ای طراحی شده که کاربران در هر کشوری که باشند برای هر کدومشون یک نوع برنامه ای ریختن مثال ایرانی ها تو پیدا کردن قبیله ها برای حمله خود هیچ موقع با کشور اسراییل روبرو نمیشید و ۹۶% حمله های شما به کشورهای عربی است و یک درگیری عرب و اجم به راه انداختن جوری که حتی دیدم پس از نابودی قلعه دو تا فحشم میدن به اعراب ببین چطوری داره فرهنگ یک قوم رو زیر سوال میبره خب آماری که من چند روز پیش گرفتم از بازی کلش آف کلن فهمیدم که تنفر اعراب از ایرانی ها سه برابر شده همین میشه دیگه دو کودک ایرانی رو چند روز پیش میگرن تو عربستان بهشون تجاوز میکنند خب ازت تنفر پیدا کرده از هر سه عرب تو عربستان یک نفر کلش آف کلن بازی میکنه خب این اخبار سریعا تو عربستان پخش میشه آخرشم میشه این که اخبار ایران اعلام میکنه دولت عربستان معذرت خواهی کرده امروز به کودک فردا هم به ناموس خب چرا فضای مجازی این بازی رو به گند میکشن بعضی ها


نقد آخر:

برگردیم خیلی عقب خیلی خیلی عقب اون موقعه ای که خداوند زمین رو آماده کرد برای آفرینش انسان ما ها هر وقت میخوایم خدا رو اشاره کنیم سرمونا نا خداگاه میگیریم بالا و متعقد هستیم

خدا از بالا داره مارو نگاه میکنه خوب گوش کن کلش آف کلنز سرگذشت زمین از روز اول تا به الانه و آیندس که بازی تمومی نداره 

سرگذشتی که زمین در ابتدا هیچی نبوده با دو نفر آدم و حوا (دو کارگر) شروع به ساختن میکنند و هرچقد این دنیا رو میسازید سیاه تر و منفور تر از قبل میشه جوری که دیگر جز سیاهی چیزی نیس تو این دنیا به شما یاد میده واسه از بین بردن کشورهای دیگر باید از نیروی جادو و جادوگری استفاده کنید دنیای شما هر چقدر جلو میره با شخصیتهای جادویی بیشتری آشنا میشید حتی اژدهای پرنده دنیای شما واسه اینکه بتونید ساخته بشه میگه حمله کن غارت کن بجنگید دنیای شما هیچوقت صلح نخواهد داشت از روز اولش با جنگ بوده تا به الان و در اینده و در اصل قانون جنگل بخور تا خورده نشی دنیای شما از دو چیز ساخته میشه طلا و اکسیر (طلا=پول اکسیر=نفت)

که برای بدست آوردنش هیچ راهی جز جنگیدن و کشتن نیست دنیای شما هرچقدر پیشرفته تر میشود پول بیشتری باید بپردازی و خب پول بیشتر یعنی جنگ بیشتر و متاسفم که این رو میگم اما دنیای شما رو به پایان است

و این دنیا یعنی بازی که شما خلق کردید واز بالا نگاه میکنید و شما خدای این جهان هستید و این دنیا یعنی کلش آف کلنز


دوستان بازیهای استراتژیکی که الان به شدت تبلیغ میشه در دنیای مجازی داره بهت میگه در واقع خدا خوده تو هستی که داری دنیا رو میسازی میخواد بگه خدا بودن کاری نداره داره خدای تو رو زیر سوال میبره هرچند گفتن این حرفها واسه خیلی ها تاثیری نداره و بعد از خوندن همین مطلب میرن دوباره بازی میکنن و دوباره حمله میکنن.دوستانی کلش دارند بخونند.


 


منبع: http://razhayesheitanparastan.com/

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۱۲
دل بیقرار

چرا هنگام روی دادن بعضی از اتفاقات احساس میکنیم قبلا آن صحنه ها را دیده ایم؟

مغز


به این پدیده می گوییم دژا- وو (Deja vu ) معنی تحت اللفظی این کلمه فرانسه «قبلا دیده شده» است. توضیح رایج امروزین روان شناسان درباره این پدیده، بروز اشتباه در فرایند حافظه انسان است، به این معنی که وقتی صحنه ای را می بینیم این صحنه به حافظه کوتاه مدت ما سپرده می شود و در هر لحظه ذهن ما چند ثانیه پیش تر را از روی حافظه کوتاه مدت به خاطر می آورد ( وگرنه نمی تونستیم آن صحنه را لحظه به لحظه دنبال کنیم ) اما گاهی اوقات این عملکرد به نحوی انجام می شود که گویی تصاویر چند لحظه پیش از حافظه طولانی مدت بازخوانی می شود و بنابراین تصور می کنیم اتفاقی که چند لحظه پیش تر افتاده در گذشته ای دور رخ داده و ما مشغول به خاطر آوردن آن از روی حافظه طولانی مدتمان هستیم.

مغز فعال

به همین دلیل هست که همیشه حس جست و جو برای خاطره ای دور دست در چنین لحظاتی بسیار قوی است و مدام داریم با خودمام می گوییم « این صحنه را قبلا کجا دیده بودم؟ ». هر چند هرگز نمی توانیم زمان و مکان دقیق بروز این خاطره ی قدیمی دروغین را دقیقا به خاطر بیاوریم. درباره نحوه دقیق عملکرد مغز ( مثلا اینکه مغر ما پیش از درک هر لحظه آن را از حافظه کوتاه مدت بازخوانی می کند یا اینکه پیش از بازخوانی از حافظه کوتاه مدت جریان زمان را به عنوان یک خاطره در جریان درک می کند) بحث های زیادی وجود دارد، اما چیزی که فعلا روشن است، این است که دژا-وو ربطی به روشن بینی و آینده نگری ندارد.

تقریبا دو سوم مردم جهان با چنین تجربه ای رو به رو می شوند، پس نباید نگران خراب شدن مغزتان باشید. بررسی های روانپزشگان برای یافتن رابطه ای معنی دار میان بروز دژا-وو و اختلالاتی مثل اسکیزوفرنی و عصبی بودن نیز هیچ نتیجه ای نداشته و ارتباطی میان این پدیده با چنین اختلالاتی وجود ندارد. تنها عارضه مغزی که ممکن است با دژا-وو مرتبط باشد حمله صرع در ناحیه گیجگاهی مغز است. اغلب مردم در زندگی خود با دوره های ملایم حملات صرع رو به رو می شوند ( که به معنی ابتلا صرع نیست) و این حملات هم لزوما به معنی غش کردن و عوارض رفتاری ظاهری نیستند. دژا-وو می تواند نشانه بروز چنین حملات زودگذر و خفیفی باشد

۶ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۵۳
دل بیقرار