دلِ بیقراران

دلِ بیقراران
طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۳۷ ب.ظ

پاسخ به:من دوست نداشتم که خلق شوم

ش (تهران): من دوست نداشتم که خلق شوم. چرا خدا من را خلق کرد که گناه کرده و به جهنم روم و عذاب بکشم؟

این سوال،سوالی است کار شده و این روزها توسط خیلی ها پرسیده می شود.از انجا که معمولا کسانی که این سوال را می پرسند به آنها جوابی در حد فهمشان داده نمی شود و قانع نمیشوند،من احساس کردم که پاسخ این سوال را به شکل ساده ای میدانم و حیفم آمد که این پاسخ را از عزیزان دریغ کنم.

پاسخ کوتاه:چرا خیلی هم دوست داشتی:) اما شرح

اما شرح پاسخ:

کسانی که این سوال را می پرسند و خیلی های دیگر،متاسفانه خلقت انسان را فقط محدود این جهان میدانند 

یعنی از زمان انعقاد نطفه و یا چند ماه بعد تر یعنی زمان دمیدن روح اما پاسخ منفی است یعنی این گونه نیست که شما فکر میکنید.بلکه:

خلقت تمام انسان های گذشته حال و آینده در عالمی غیر از دنیا بنام عالم ذر صورت گرفت (زمان خلقت حضرت ادم).اما چگونه؟

این طور که: خداوند متعال بعد از خلق حضرت آدم (ع)،تمامی فرزندان ایشان را از ذریه(یا پشت) ایشان بصورت ذره هایی بیرون آورد و همه در آنجا حضور یافتند و خداوند در همان جا به همه فرمود:

من خدای شما هستم>>>>>>شکل گیری فطرت خداپرستی در انسان

خلاصه در نهایت فرمود:این چیزی که می چشید طعم موجود بودن است و شما را من برای عبادت خود افریدم و باید مرا عبادت کنید ایا با این وجود میخواهید باقی بمانید یا نه و دوباره به نیستی باز گردید؟

تک تک انسان ها وقتی شیرینی خلقت را چشیدند پاسخ دادند آری دوست داریم که باشیم و تورا عبادت کنیم.

اما خداوند جهان در آنروز بعضی قلب ها را دید که دروغ میگفتند و فقط شیرینی موجود بودن را دوست داشتند

از این رو پروردگار جهانیان برای اثبات دروغ آنها،آزمایش دنیا را ایجاد کرد تا در آن صادقان از دروغگویان جدا شوند.

حال بعضی ها میپرسند پس چرا یادمان نمی اید؟

چون اگر یادمان بیاید دوباره آنهایی که دروغ گفته اند،دروغ میگویند.و این آزمایش بزرگ بی نتیجه می ماند.

درواقع حالا هرکسی با اعمال خود نشان می دهد که راست میگوید یا دروغ میگفت.

بطور مثال شخصی به دروغ میگوید که در اتاقم در حال درس خواندنم و با گوشی بازی میکند اگر کسی وارد اتاق وارد شود به یقین او برای تابلو نشدن،به سرعت کتابش را باز میکند ونشان میدهد که دارد درس میخواند ولی اگر دوربین هایی کار گذاشته شوند و او نداند به راستی که واقعیت کار و میل خودرا نمایان خواهد کرد.

توجه:این شرح فقط برای پاسخ به سوال بود نه شرح کامل عالم ذر


به قول بعضی کپی مپی فقط با ذکر منبع 


نظرات (۴)

۰۳ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۰۰ حامد پروینی
عالی بود -ممنون -  البته سطح آگاهی همه یکسان نیست و برخی سوالات انسان رو به خلا میبره
پاسخ:
مرسی از دیدگاهتون
۰۳ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۲۰ مهدی ابوفاطمه
ممنون
مطلب خیلی خوب و به روزیه
موفق و سربلند باشید
پاسخ:
مرسی از حضورتان 
سلامت باشید
سلام
چه جالب. من نمیدونستم.

پاسخ:
علیک سلام
:-]
۰۴ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۳۶ میچکا بانو
خیلی خوب ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی