دلِ بیقراران

وبلاگ دل بیقراران

r -->
دلِ بیقراران
طبقه بندی موضوعی

ابزار نظر سنجی

ابزار



با کلیک روی ابزار زیر ادعیه را ببینید
برای نمایش ادعیه كلیك كنید



يكشنبه, ۶ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ب.ظ

عوامل اصلی لاغری

الگوی صحیح تغذیه ای

همانطور که خیلی ها از چاقی و چاق شدن ناراحتند عده ای نیز از لاغر شدن ناراحتند و هرچه سعی میکنند نمیتوانند ان را تغییر دهند

علت اصلی لاغری

1-علتی که خیلی از افراد لاغر از آن غافلند و ان نخوردن غذا بین ساعت 6 - 8 صبح است که اوج ترشح هورمون انسولین یعنی هورمون ذخیره کننده قند در بدن میباشد.ولی افراد لاغر اغلب در مواقعی که میتوانند تا نزدیک ظهر میخوابند و فکر میکنند با خوابیدن بیشتر وزنشان به دلیل عدم تحرک زیاد میشود و یا حداقل کمتر نمیشود و این اوج اشتباه است چرا که همین افراد با بیدار شدن در زمان نزدیک نهار دیگر احساس گرسنگی نمیکنند یا کمتر گرسنه اند و اگر گرسنه هم بشوند فایده ای برایشان ندارد چون در هنگام ناهار مقدار هورمون ذخیره کننده انسولین کم است و فرد هرچقدرم بتواند بخورد آن غذا به میزان خیلی کم در بدنش ذخیره میشود چرا که مکانیسم بدن این طور است به عبارتی دیگر:

2-اکثر افراد با مشکل لاغری صبح زود بیدار نمیشوند و همین خواب صبح سبب عدم ترشح هورمون های اشتها آورطبیعی بدنی میشود که فرد در نتیجه ی آن احساس گرسنگی نمیکند.

3-مورد دیگر این است که افراد لاغرتر معمولا گوشه نشین تر و غمگین ترند و همین مسئله عاملی مهم میباشد تا فرد را با مشکل کاهش اشتها و جذب نشدن غذا های میل شده رو برو کند به عبارتی ناراحتی طولانی مدت مانند حفره ای در بطری است که از پرشدن اب جلو گیری میکند و به طبع هرچه ناراحتی طولانی تر باشد حفره بزرگتر میگردد و تنهایی خود عاملی بر ناراحتیست و فرد لاغر باید از تنهایی دوری کند و در اجتماع حضور پیدا کند و سعی کند مشکلات حاصل از حضور در اجتماع را نادیده بگیرد تا بتواند به مرور از تنهایی بیرون آید و با برقراری رابطه با افراد ناراحتی ها را فراموش کند.ناراحتی سبب توقف سیستم گوارشی میشود و دستگاه دریافت وجذب غذا را غیر فعال میکند.

4-ورزش 

تمام افراد باید سعی کنند ورزش را انجام دهند ولی خیلی ها به بهانه ی وقت نداشتن از آن سر باز میزنند ورزش نباید حتما چیز هایی که ورزشکاران انجام میدهند باشد.راه رفتن خود بهترین ورزش است و معجزه میکند کافی است وقتی میخواهید به محل کار،دانشگاه،و هر جای دیگر بروید با توجه به مسیر تمام یا قسمتی از مسیر را پیاده بروید و اگر وقت ندارید در هنگام آمدن به خانه پیاده بروید.

افراد لاغر باید سعی کنند حتما ورزش کنند زیرا ورزش در این افراد سبب قوی شدن اعضای بدنشان میشود تا بتوانند مواد غذایی را در خود ذخیره کنند و ورزش قبل از غذا خوردن بسیار برای چاق تر شدن موثر است.

5-استفاده از مغز ها در میان وعده ها بسیار موثر است زیزا مغز ها پرکالری ترین مواد غذایی هستند مثلا بادام یکی از پر کالری ترین هاست و یک مشت ان برابری میکند با 5 مشت برنج که این خود روزنه ی امیدی است برای افراد لاغر. البته توجه کنید فقط به عنوان میان وعده نه وعده اصلی.

6-سیستم ثبات بدنی

بدن انسان طوری طراحی شده که همیشه سعی بر این دارد که خود را در همان حالتی که هست حفظ کند و در برابر چاق شدن ولاغر شدن مقاومت میکند.افراد سعی کنند صبر خود را در این راه بالا ببرند چرا که نتیجه گیری طول میکشد و نباید در مسیر انگیزه را از دست داد و  به کاری که میکنند ایمان داشته باشند.باید سعی کنید سدهای وزنی سیستم بدن را یکی یکی بشکنید.

7-هر وقت گرسنه اید غذا بخورید و زوری غذا خوردن فایده ای ندارد و تنها شما را از غذا خوردن بیزار میکند و تنها غذا هایی که با اشتها خورده میشوند میتوانند اثر مثبت خود را در بدن بگذارند و غذای اضافه تر از اشتها خوردن به بدن اثرات منفی میگذارد.

8-افراد چاق نیز باید صبحانه را مقوی بخورند و آن را ترک نکنند.هیچ وقت تغییر سبک زندگی طبیعی، سبب بهتر شدن اوضاع نمیشود؛ بنابراین همیشه طبیعی زندگی کنید.


نظرات (۲)

چقدریز نوشتین...

الان خوبه؟..
خوبه :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

جاوا اسكریپت